OPATŘILOVÁ, Dagmar. Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením (Communications Barriers of Pupils with Physical Disabilities). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 159-172, 13 pp. speciální pedagogika. ISBN 978-80-7315-170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením
Name in Czech Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením
Name (in English) Communications Barriers of Pupils with Physical Disabilities
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 159-172, 13 pp. speciální pedagogika, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00051059
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-170-6
Keywords (in Czech) integracew; inkluze; komunikace a interakce; komunikativní dimenze vzdělávání; sociální komunikace; pedagogická komunikace
Keywords in English integration; inclusion; communication and interaction; communication dimension of teaching; social communication; pedagogic communication;
Tags aphasia, communication and interaction, communications dimension of teaching, didactic communikation, dysarthria, dysphasia, inclusion, integration, pedagogic communication, research of communication., social communication, strategy of support, verbal and nonverbal communication
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Changed: 5/4/2012 09:32.
Abstract
Příspěvek se zabývá úvahami o komunikaci, problematikou vybrané narušené komunikační schopnosti u jedinců s tělesným postižením z hlediska projevů a možné pedagogické intervence. V závěru jsou prezentovány výsledky výzkumu v oblasti komunikace u žáků s tělesným postižením integrovaných v základních školách běžného proudu.
Abstract (in English)
The article focuses on communication, particular problems of the communication disorders of people with severe disabilities, their manifestation and possible pedagogical intervention. Finally, the article presents results of the research in the area of communication of pupils with severe disabilities integrated in mainstream schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/7/2024 07:19