Detailed Information on Publication Record
2008
Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol
FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁBasic information
Original name
Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol
Name (in English)
Academic Choice of Pupils with Special Educational Needs. The Views of Basic School Management
Authors
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic)
Vítková,M., Bartoňová, M.
Vítková,M., Bartoňová, M.
Edition
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 341-350, 10 pp. edice pedagogické literatury, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/08:00026889
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7315-170-6
Keywords in English
professional aspiration; pupils with special educational needs; technology teachers; school management; technical fields; crafts; practical education; technology;
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 30/3/2009 12:03, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o roli školy v oblasti podpory žáků při volbě další studijní/profesní cesty, se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři v rámci výzkumu prováděného na základních školách dotazovali vedení škol a učitele praktických předmětů technického zaměření a zpracovali jejich zkušenosti a názory na zmíněnou problematiku. Jde o dílčí výsledky rozsáhlého šetření v rámci výzkumného záměru realizovaného na Pedagogické fakultě MU v Brně.
In English
The paper deals with the role of school in the field of pupil guidance in academic/career choice with a focus on children with special educational needs. Within the research conducted at basic schools the authors addressed school managements and technology teachers and processed their experience and opinions on the above mentioned issue. It concerns preliminary results of an extensive investigation within a research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|