C 2008

Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol

FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁ

Basic information

Original name

Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol

Name (in English)

Academic Choice of Pupils with Special Educational Needs. The Views of Basic School Management

Authors

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic)
Vítková,M., Bartoňová, M.

Edition

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 341-350, 10 pp. edice pedagogické literatury, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/08:00026889

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7315-170-6

Keywords in English

professional aspiration; pupils with special educational needs; technology teachers; school management; technical fields; crafts; practical education; technology;

Tags

Reviewed
Změněno: 30/3/2009 12:03, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek pojednává o roli školy v oblasti podpory žáků při volbě další studijní/profesní cesty, se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři v rámci výzkumu prováděného na základních školách dotazovali vedení škol a učitele praktických předmětů technického zaměření a zpracovali jejich zkušenosti a názory na zmíněnou problematiku. Jde o dílčí výsledky rozsáhlého šetření v rámci výzkumného záměru realizovaného na Pedagogické fakultě MU v Brně.

In English

The paper deals with the role of school in the field of pupil guidance in academic/career choice with a focus on children with special educational needs. Within the research conducted at basic schools the authors addressed school managements and technology teachers and processed their experience and opinions on the above mentioned issue. It concerns preliminary results of an extensive investigation within a research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education