B 2008

Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi.

LAZAROVÁ, Bohumíra

Basic information

Original name

Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi.

Name (in English)

Non-traditional role of teachers. The situations of help, crisis and counseling in school practice.

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2. vyd. Brno, 69 pp. Pedagogická literatura, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/08:00029129

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-7315-169-0

Keywords in English

school counseling; school psychology; teachers; school counselors

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2009 17:11, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kniha pojednává o roli učitele jako poradce v nestandardních školních situacích. První část knihy je věnována některým typickým problémovým situacím ve škole, ve druhé části je vysvětlen pojem krizově-intervenční kompetence. Další části knihy jsou věnované poradenským službám ve škole, školní psychologii, poradenským postupům a vybraným teoriím osobnosti.

In English

The book discusses the role of teacher as a counselor in specific school situations. The first part of the book is devoted to some typical problem situations in school; in the second part the concept of crisis-intervention skills is explained. Next parts of the book are devoted to counseling services offered in schools, school psychology, and procedures of counseling and to selected theories of personality.

Links

GA406/03/0700, research and development project
Name: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training