LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. (Non-traditional role of teachers. The situations of help, crisis and counseling in school practice.). Online. 2nd ed. Brno: Paido, 2008. 69 pp. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-169-0. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi.
Name (in English) Non-traditional role of teachers. The situations of help, crisis and counseling in school practice.
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition 2. vyd. Brno, 69 pp. Pedagogická literatura, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/08:00029129
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-7315-169-0
Keywords in English school counseling; school psychology; teachers; school counselors
Tags school counseling, school counselors, school psychology, teachers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 24/2/2009 17:11.
Abstract
Kniha pojednává o roli učitele jako poradce v nestandardních školních situacích. První část knihy je věnována některým typickým problémovým situacím ve škole, ve druhé části je vysvětlen pojem krizově-intervenční kompetence. Další části knihy jsou věnované poradenským službám ve škole, školní psychologii, poradenským postupům a vybraným teoriím osobnosti.
Abstract (in English)
The book discusses the role of teacher as a counselor in specific school situations. The first part of the book is devoted to some typical problem situations in school; in the second part the concept of crisis-intervention skills is explained. Next parts of the book are devoted to counseling services offered in schools, school psychology, and procedures of counseling and to selected theories of personality.
Links
GA406/03/0700, research and development projectName: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training
PrintDisplayed: 24/4/2024 07:12