JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung. In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. 1. vyd. München: LINCOM. s. 413-424. Sprachen. ISBN 978-3-89586-261-8. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.
Název česky Role učitele a žáka v kontextu rozvoje autonomie žáka v cizojazyčné výuce. Výsledky pilotního výzkumu.
Název anglicky Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. München, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. od s. 413-424, 12 s. Sprachen, 2008.
Nakladatel LINCOM
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00049582
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-89586-261-8
Klíčová slova česky autonomní učení; role učitele a žáka, cizojazyčná výuka; výzkum
Klíčová slova anglicky autonomous learning; role of teacher and pupil; research
Štítky autonomous learning, research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 27. 3. 2012 23:49.
Anotace
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Konzept des autonomen Lernens im Fremdsprachenunterricht aus der Sicht der Lehrer- und Schülerrole. Neben einer kurzen Charakteristik der beiden Subjekte des Unterrichtsprozesses werden hier Ergebnisse einer Pilotforschung präsentiert, die zeigen, wie sowohl die Lehrer als auch die Schüler ausgewählte Aspekte des autonomiefördernden Lehrens und Lernens im Fremdsprachenunterricht reflektieren.
Anotace česky
Studie se zabývá konceptem autonomního učení v cizojazyčné výuce z hlediska role učitele a žáka. Vedle stručné charakteristiky rolí obou těchto subjektů vyučovacího procesu je hlavní pozornost věnována prezentaci výsledků pilotního empirického výzkumu, které ukazují, jak učitelé a žáci reflektují vybrané aspekty, jež charakterizují podporu autonomního učení v cizojazyčné výuce.
Anotace anglicky
The paper discusses the concept of the autonomous learning in FLT with respect to the specific roles of the teacher and the pupil. In addition to a brief description of the roles of these two subjects of the teaching process, the main focus is on the presentation of results of a pilot empirical research that show how teachers and pupils reflect on such aspects that are crucial for the encouragement of autonomous learning in FLT.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaVNázev: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Grantová agentura ČR, Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 06:08