C 2008

Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.

Název česky

Role učitele a žáka v kontextu rozvoje autonomie žáka v cizojazyčné výuce. Výsledky pilotního výzkumu.

Název anglicky

Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. München, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. od s. 413-424, 12 s. Sprachen, 2008

Nakladatel

LINCOM

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00049582

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-89586-261-8

Klíčová slova česky

autonomní učení; role učitele a žáka, cizojazyčná výuka; výzkum

Klíčová slova anglicky

autonomous learning; role of teacher and pupil; research

Štítky

autonomous learning, research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 23:49, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Konzept des autonomen Lernens im Fremdsprachenunterricht aus der Sicht der Lehrer- und Schülerrole. Neben einer kurzen Charakteristik der beiden Subjekte des Unterrichtsprozesses werden hier Ergebnisse einer Pilotforschung präsentiert, die zeigen, wie sowohl die Lehrer als auch die Schüler ausgewählte Aspekte des autonomiefördernden Lehrens und Lernens im Fremdsprachenunterricht reflektieren.

Česky

Studie se zabývá konceptem autonomního učení v cizojazyčné výuce z hlediska role učitele a žáka. Vedle stručné charakteristiky rolí obou těchto subjektů vyučovacího procesu je hlavní pozornost věnována prezentaci výsledků pilotního empirického výzkumu, které ukazují, jak učitelé a žáci reflektují vybrané aspekty, jež charakterizují podporu autonomního učení v cizojazyčné výuce.

Návaznosti

GA406/05/2107, projekt VaV
Název: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Grantová agentura ČR, Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Zobrazeno: 17. 11. 2024 17:30