C 2008

Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.

Name in Czech

Role učitele a žáka v kontextu rozvoje autonomie žáka v cizojazyčné výuce. Výsledky pilotního výzkumu.

Name (in English)

Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. München, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. p. 413-424, 12 pp. Sprachen, 2008

Publisher

LINCOM

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00049582

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-89586-261-8

Keywords (in Czech)

autonomní učení; role učitele a žáka, cizojazyčná výuka; výzkum

Keywords in English

autonomous learning; role of teacher and pupil; research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/3/2012 23:49, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Konzept des autonomen Lernens im Fremdsprachenunterricht aus der Sicht der Lehrer- und Schülerrole. Neben einer kurzen Charakteristik der beiden Subjekte des Unterrichtsprozesses werden hier Ergebnisse einer Pilotforschung präsentiert, die zeigen, wie sowohl die Lehrer als auch die Schüler ausgewählte Aspekte des autonomiefördernden Lehrens und Lernens im Fremdsprachenunterricht reflektieren.

In Czech

Studie se zabývá konceptem autonomního učení v cizojazyčné výuce z hlediska role učitele a žáka. Vedle stručné charakteristiky rolí obou těchto subjektů vyučovacího procesu je hlavní pozornost věnována prezentaci výsledků pilotního empirického výzkumu, které ukazují, jak učitelé a žáci reflektují vybrané aspekty, jež charakterizují podporu autonomního učení v cizojazyčné výuce.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching