Detailed Information on Publication Record
2008
Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.
Name in Czech
Role učitele a žáka v kontextu rozvoje autonomie žáka v cizojazyčné výuce. Výsledky pilotního výzkumu.
Name (in English)
Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. München, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. p. 413-424, 12 pp. Sprachen, 2008
Publisher
LINCOM
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00049582
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-89586-261-8
Keywords (in Czech)
autonomní učení; role učitele a žáka, cizojazyčná výuka; výzkum
Keywords in English
autonomous learning; role of teacher and pupil; research
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/3/2012 23:49, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Konzept des autonomen Lernens im Fremdsprachenunterricht aus der Sicht der Lehrer- und Schülerrole. Neben einer kurzen Charakteristik der beiden Subjekte des Unterrichtsprozesses werden hier Ergebnisse einer Pilotforschung präsentiert, die zeigen, wie sowohl die Lehrer als auch die Schüler ausgewählte Aspekte des autonomiefördernden Lehrens und Lernens im Fremdsprachenunterricht reflektieren.
In Czech
Studie se zabývá konceptem autonomního učení v cizojazyčné výuce z hlediska role učitele a žáka. Vedle stručné charakteristiky rolí obou těchto subjektů vyučovacího procesu je hlavní pozornost věnována prezentaci výsledků pilotního empirického výzkumu, které ukazují, jak učitelé a žáci reflektují vybrané aspekty, jež charakterizují podporu autonomního učení v cizojazyčné výuce.
In English
The paper discusses the concept of the autonomous learning in FLT with respect to the specific roles of the teacher and the pupil. In addition to a brief description of the roles of these two subjects of the teaching process, the main focus is on the presentation of results of a pilot empirical research that show how teachers and pupils reflect on such aspects that are crucial for the encouragement of autonomous learning in FLT.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|