JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung. (Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.). In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. 1st ed. München: LINCOM, 2008, p. 413-424. Sprachen. ISBN 978-3-89586-261-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.
Name in Czech Role učitele a žáka v kontextu rozvoje autonomie žáka v cizojazyčné výuce. Výsledky pilotního výzkumu.
Name (in English) Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. München, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. p. 413-424, 12 pp. Sprachen, 2008.
Publisher LINCOM
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00049582
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-89586-261-8
Keywords (in Czech) autonomní učení; role učitele a žáka, cizojazyčná výuka; výzkum
Keywords in English autonomous learning; role of teacher and pupil; research
Tags autonomous learning, research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 27/3/2012 23:49.
Abstract
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Konzept des autonomen Lernens im Fremdsprachenunterricht aus der Sicht der Lehrer- und Schülerrole. Neben einer kurzen Charakteristik der beiden Subjekte des Unterrichtsprozesses werden hier Ergebnisse einer Pilotforschung präsentiert, die zeigen, wie sowohl die Lehrer als auch die Schüler ausgewählte Aspekte des autonomiefördernden Lehrens und Lernens im Fremdsprachenunterricht reflektieren.
Abstract (in Czech)
Studie se zabývá konceptem autonomního učení v cizojazyčné výuce z hlediska role učitele a žáka. Vedle stručné charakteristiky rolí obou těchto subjektů vyučovacího procesu je hlavní pozornost věnována prezentaci výsledků pilotního empirického výzkumu, které ukazují, jak učitelé a žáci reflektují vybrané aspekty, jež charakterizují podporu autonomního učení v cizojazyčné výuce.
Abstract (in English)
The paper discusses the concept of the autonomous learning in FLT with respect to the specific roles of the teacher and the pupil. In addition to a brief description of the roles of these two subjects of the teaching process, the main focus is on the presentation of results of a pilot empirical research that show how teachers and pupils reflect on such aspects that are crucial for the encouragement of autonomous learning in FLT.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 26/4/2024 13:45