Detailed Information on Publication Record
2008
Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol
NĚMEC, Jiří and Ema ŠTĚPAŘOVÁBasic information
Original name
Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol
Name (in English)
Education of Pupils with Social Disadvantage from Teachers Assistants Point of View at Primary Schools in Brno
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 245-264, 19 pp. Edice pedagogické literatury, 2008
Publisher
Paido a MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026927
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-170-6
Keywords in English
Teachers assistants; quality research; focus group; Romani pupil; socially handicapped groups
Tags
Reviewed
Změněno: 19/3/2010 19:12, Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.
V originále
Výsledky publikované v textu jsou dílčí součástí dlouhodobého výzkumu realizovaného na Katedře sociální pedagogiky PdF MU, jejímž hlavním tématem je problematika vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Tato dílčí studie se zaměřuje na analýzu výpovědí pedagogických asistentů pracujících ve školách s multikulturním zaměřením, především s převahou romských žáků. Při výzkumu autoři využili metodu ohniskových skupin k získávání údajů, které jsou v tomto textu zpracovány na úrovni otevřeného kódování, popisují klíčové kategorie identifikované na základě analýzy rozsáhlého textu.
In English
The results published in the study form a part of a long term research that is being realised by the Department of Social Pedagogy at the Faculty of Education. The main theme is the research of the socially handicapped pupils. The partial study focuses on the analysis of the reports provided by the teachers assistants working at schools with multicultural specialization and mostly attended by the Romani pupils. At the research the authors use the method of focus groups to get the data that are later processed on the level of an open code. The data describe the key categories indentified on the ground of the analysis of the large text provided.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|