ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí (Social-pedagogical factories influencing education od Romany children). In Sympozium sociální pedagogiky na PdF MU. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí
Name in Czech Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí
Name (in English) Social-pedagogical factories influencing education od Romany children
Authors ŠTĚPAŘOVÁ, Ema (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Sympozium sociální pedagogiky na PdF MU, 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026933
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English education; Romany children; Romany family
Tags Education, Romany Children, Romany family
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D., učo 14754. Changed: 24/3/2010 16:08.
Abstract
Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí. pojednává o podpůrných programech a projektech, jež mají v současné době za cíl zlepšit stávající stav romských dětí v oblasti vzdělávání. Mezi nejvýznamnější můžeme považovat např. fungování přípravných nultých ročníků, zřízení funkce asistenta pedagoga či doučování romských dětí prostřednictvím studentů pedagogických fakult. Uvedené programy budou předmětem zkoumání v disertační práci, kde bude popsáno zhodnoceno úsilí o zvýšení efektivity pedagogické činnosti školy ve vztahu k romským dětem.
Abstract (in English)
Social-pedagogical factories influencing education od Romany children covers supportive programmes and projects which currently aim to improve the educational situation for Romany children. Some of the most significant include, for example, how the preparatory zero-year classes work, the establishment of the position of a teacher’s assistant, or tutoring for Romany children provided by students of teaching faculties. These programmes will be examined within this dissertation, which will describe and assess attempts to increase the effectiveness of teaching in schools for Romany children.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/5/2024 18:47