Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí
ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí (Social-pedagogical factories influencing education od Romany children). In Sympozium sociální pedagogiky na PdF MU. 2008. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí |
Name in Czech | Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí |
Name (in English) | Social-pedagogical factories influencing education od Romany children |
Authors | ŠTĚPAŘOVÁ, Ema (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Sympozium sociální pedagogiky na PdF MU, 2008. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/08:00026933 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords in English | education; Romany children; Romany family |
Tags | Education, Romany Children, Romany family |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D., učo 14754. Changed: 24/3/2010 16:08. |
Abstract |
---|
Sociálně-pedagogické faktory ovlivňující edukaci romských dětí. pojednává o podpůrných programech a projektech, jež mají v současné době za cíl zlepšit stávající stav romských dětí v oblasti vzdělávání. Mezi nejvýznamnější můžeme považovat např. fungování přípravných nultých ročníků, zřízení funkce asistenta pedagoga či doučování romských dětí prostřednictvím studentů pedagogických fakult. Uvedené programy budou předmětem zkoumání v disertační práci, kde bude popsáno zhodnoceno úsilí o zvýšení efektivity pedagogické činnosti školy ve vztahu k romským dětem. |
Abstract (in English) |
---|
Social-pedagogical factories influencing education od Romany children covers supportive programmes and projects which currently aim to improve the educational situation for Romany children. Some of the most significant include, for example, how the preparatory zero-year classes work, the establishment of the position of a teacher’s assistant, or tutoring for Romany children provided by students of teaching faculties. These programmes will be examined within this dissertation, which will describe and assess attempts to increase the effectiveness of teaching in schools for Romany children. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 15/10/2024 11:35