BLAŽKOVÁ, Růžena and Milena VAŇUROVÁ. Objevováním známého učíme objevovat neznámé (By discovering known problems we train to discover the unknown). In Učitel a nadaný žák. první. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, p. 7-18. ISBN 978-80-7392-054-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Objevováním známého učíme objevovat neznámé
Name in Czech Objevováním známého učíme objevovat neznámé
Name (in English) By discovering known problems we train to discover the unknown
Authors BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milena VAŇUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Učitel a nadaný žák, p. 7-18, 12 pp. 2008.
Publisher Pedagogická fakulta MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00051061
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-054-8
Keywords (in Czech) vyučování matematice, matematicky nadaní žáci
Keywords in English primary school; mathematics teaching; mathematics talented pupils
Tags mathematics talented pupils, mathematics teaching, primary school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Růžena Blažková, CSc., učo 310. Changed: 30/3/2012 09:34.
Abstract
Výsledky výzkumné činnosti s nadanými žáky. V příspěvku je uvedeno několik úloh, které umožňují talentovaným žákům objevit nové poznatky vlastní myšlenkovou činností.
Abstract (in English)
Results of research with gifted pupils. The contribution presents several tasks that afford opportunity to discover a new piece of knowedge to talented pupils by their own intelectual activity.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 03:19