KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido. 1 s. ISBN 978-80-7315-167-6. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií
Název česky Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií
Název anglicky Education of Pupils with Dysphasia
Autoři KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1 s. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026945
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders
Štítky central auditory processing disorders, communication, communication competences, dysphasia, impaired communication abilities, specific language impairment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 8. 3. 2010 09:33.
Anotace
Článek se zabývá specificky narušeným vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o dysfázii, její etiologii, symptomatologii, možnostech diagnostiky i edukace žáků. U jedinců s dysfázií jsou narušeny nejen řečové schopnosti, ale deficity se projevují v mnoha oblastech vývoje. Je narušen vývoj celé osobnosti.
Anotace anglicky
This article focuses on specific language impairment of the children and education of the children at primary school. The article presents up-to-date information on dysphasia, etiology and symptomatology of dysphasia, possibilities of diagnostics and education of pupils. There are not only communication ability disturbance, but also deficit manifests to another areas of development occuring with people with dysphasia. The development of the whole personality is disturbed.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 22:35