Detailed Information on Publication Record
2008
Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií
KLENKOVÁ, JiřinaBasic information
Original name
Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií
Name in Czech
Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií
Name (in English)
Education of Pupils with Dysphasia
Authors
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1 pp. 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026945
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-167-6
Keywords in English
communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 8/3/2010 09:33, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá specificky narušeným vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o dysfázii, její etiologii, symptomatologii, možnostech diagnostiky i edukace žáků. U jedinců s dysfázií jsou narušeny nejen řečové schopnosti, ale deficity se projevují v mnoha oblastech vývoje. Je narušen vývoj celé osobnosti.
In English
This article focuses on specific language impairment of the children and education of the children at primary school. The article presents up-to-date information on dysphasia, etiology and symptomatology of dysphasia, possibilities of diagnostics and education of pupils. There are not only communication ability disturbance, but also deficit manifests to another areas of development occuring with people with dysphasia. The development of the whole personality is disturbed.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|