VAŇUROVÁ, Milena. Problémy se znázorňováním úloh na 1. stupni ZŠ (Problems with graphic representation of mathematics problems in primary school). In Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími vzdělávacími potřebami - setkání učitelů matematiky. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, p. 39-46, 7 pp. ISBN 978-80-210-4675-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problémy se znázorňováním úloh na 1. stupni ZŠ
Name (in English) Problems with graphic representation of mathematics problems in primary school
Authors VAŇUROVÁ, Milena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími vzdělávacími potřebami - setkání učitelů matematiky, p. 39-46, 7 pp. 2008.
Publisher Pedagogická fakulta MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026948
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4675-7
Keywords in English primary school; teaching mathematic; graphic representation of mathematics problems
Tags primary school, teaching mathematic
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Milena Vaňurová, CSc., učo 371. Changed: 8/12/2008 23:07.
Abstract
V matematice na 1. stupni ZŠ se využívá znázornění při zavádění pojmů a při řešení úloh. V příspěvku jsou uvedeny ukázky správného ale i nevhodného znázornění úloh, které se objevilo při výzkumném šetření na školách.
Abstract (in English)
This article deals with problems associted with graphic representation of mathematics problems in primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/7/2024 09:26