D 2008

Problémy se znázorňováním úloh na 1. stupni ZŠ

VAŇUROVÁ, Milena

Basic information

Original name

Problémy se znázorňováním úloh na 1. stupni ZŠ

Name (in English)

Problems with graphic representation of mathematics problems in primary school

Authors

VAŇUROVÁ, Milena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími vzdělávacími potřebami - setkání učitelů matematiky, p. 39-46, 7 pp. 2008

Publisher

Pedagogická fakulta MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026948

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4675-7

Keywords in English

primary school; teaching mathematic; graphic representation of mathematics problems

Tags

Reviewed
Změněno: 8/12/2008 23:07, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.

Abstract

V originále

V matematice na 1. stupni ZŠ se využívá znázornění při zavádění pojmů a při řešení úloh. V příspěvku jsou uvedeny ukázky správného ale i nevhodného znázornění úloh, které se objevilo při výzkumném šetření na školách.

In English

This article deals with problems associted with graphic representation of mathematics problems in primary school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education