BRÁZDIL, Tomáš, Václav BROŽEK, Antonín KUČERA a Jan OBDRŽÁLEK. Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games. In Proceedings of the 26th International Symposium on Theoretical Aspects of Computer Science. Freiburg, Germany: IBFI Schloss Dagstuhl. s. 207-218. ISBN 978-3-939897-09-5. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games
Název česky Kvalitativní dosažitelnost ve stochastických BPA hrách
Autoři BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika), Václav BROŽEK (203 Česká republika), Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant) a Jan OBDRŽÁLEK (203 Česká republika).
Vydání Freiburg, Germany, Proceedings of the 26th International Symposium on Theoretical Aspects of Computer Science, od s. 207-218, 12 s. 2009.
Nakladatel IBFI Schloss Dagstuhl
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW DOI
Kód RIV RIV/00216224:14330/09:00034252
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-939897-09-5
ISSN 1868-8969
UT WoS 000293868600002
Klíčová slova anglicky stochastic games; reachability; BPA
Štítky BPA, reachability, Stochastic games
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jan Obdržálek, PhD., učo 1552. Změněno: 15. 3. 2010 09:09.
Anotace
We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `>0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determined in both NP and coNP. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.
Anotace česky
Uvažujeme třídu nekonečně stavových her generovaných bezstavovými zásobníkovými automaty (nebo ekvivalentně 1-východovými rekurzivními stavovými automaty), kde výherní podmínka je zadána regulární množinou cílových konfigurací a kvalitativním omezením pravděpodobnosti ">0" nebo "=1". Cílem jednoho hráče je maximalizovat pravděpodobnost dosažení cílové množiny, aby bylo omezení kladené na tuto pravděpodobnost splněno, zatímco cílem druhého hráče je opak. Dokázali jsme, že určování vítěze takové hry patří jak do složitostní třídy NP, tak do coNP. Dále jsme dokázali, že množiny výherních konfigurací jsou regulární pro každého z hráčů, a popsali jsme algritmy pro výpočet příslušných konečných automatů. Závěrem jsme dokázali že výherní strategie mohou být efektivně zadány.
Návaznosti
MSM0021622419, záměrNázev: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
1M0545, projekt VaVNázev: Institut Teoretické Informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:08