SMOLÍK, Josef. Média a fotbalové chuligánství (Media and football hooliganism). In SLEPIČKOVÁ, Irena and Olga JUNGMANOVÁ. Média, sport a jejich role v aktivním životným stylu (CD-ROM). Praha: UK FTVS, 2008, p. 31-36. ISBN 978-80-86317-65-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Média a fotbalové chuligánství
Name in Czech Média a fotbalové chuligánství
Name (in English) Media and football hooliganism
Authors SMOLÍK, Josef (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Praha, Média, sport a jejich role v aktivním životným stylu (CD-ROM), p. 31-36, 6 pp. 2008.
Publisher UK FTVS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/08:00034261
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-86317-65-6
Keywords in English media; hooliganism
Tags hooliganism, media
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Josef Smolík, Ph.D., MBA, LL.M., MSc., učo 42956. Changed: 11/12/2008 16:24.
Abstract
Fotbalové chuligány lze vnímat jako sociální skupinu, která je relativně často v centru mediálního a veřejného zájmu. Příspěvek "Média a fotbalové chuligánství" se zaměří na vztah mezi fenoménem fotbalového chuligánství a médii, představí některé sociologické poznatky vyplývající z tohoto vztahu a na konkrétních příkladech popíše roli médií v této problematice. Teoretický příspěvek bude vycházet z poznatků zahraničních sociologů (S. Halla, Carnibelly a kol., S. Cohena ad.). Diskutována bude především otázka, zda média nepodněcují prvky fotbalového chuligánství mezi fotbalovými příznivci.
Abstract (in English)
Football fans can be classified as a social group which is relatively often in the centre of attention of media and the public. The article "Media and football hooliganism" deals with a relationship between the phenomenon of football hooliganism and media, introduces some sociological findings arising from this relationship and shows the role of media in particular cases. The theoretical part is based on the findings of foreign sociologists (S. Hall, Carnibella et al., S. Cohen etc.). The main research question is defined as whether media do not underestimate signs of football hooliganism among football fans.
PrintDisplayed: 1/6/2024 10:48