SMOLÍK, Josef. Média a fotbalové chuligánství. In SLEPIČKOVÁ, Irena a Olga JUNGMANOVÁ. Média, sport a jejich role v aktivním životným stylu (CD-ROM). Praha: UK FTVS, 2008, s. 31-36. ISBN 978-80-86317-65-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Média a fotbalové chuligánství
Název česky Média a fotbalové chuligánství
Název anglicky Media and football hooliganism
Autoři SMOLÍK, Josef (203 Česká republika, garant).
Vydání Praha, Média, sport a jejich role v aktivním životným stylu (CD-ROM), od s. 31-36, 6 s. 2008.
Nakladatel UK FTVS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00034261
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-86317-65-6
Klíčová slova anglicky media; hooliganism
Štítky hooliganism, media
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Josef Smolík, Ph.D., MBA, LL.M., MSc., učo 42956. Změněno: 11. 12. 2008 16:24.
Anotace
Fotbalové chuligány lze vnímat jako sociální skupinu, která je relativně často v centru mediálního a veřejného zájmu. Příspěvek "Média a fotbalové chuligánství" se zaměří na vztah mezi fenoménem fotbalového chuligánství a médii, představí některé sociologické poznatky vyplývající z tohoto vztahu a na konkrétních příkladech popíše roli médií v této problematice. Teoretický příspěvek bude vycházet z poznatků zahraničních sociologů (S. Halla, Carnibelly a kol., S. Cohena ad.). Diskutována bude především otázka, zda média nepodněcují prvky fotbalového chuligánství mezi fotbalovými příznivci.
Anotace anglicky
Football fans can be classified as a social group which is relatively often in the centre of attention of media and the public. The article "Media and football hooliganism" deals with a relationship between the phenomenon of football hooliganism and media, introduces some sociological findings arising from this relationship and shows the role of media in particular cases. The theoretical part is based on the findings of foreign sociologists (S. Hall, Carnibella et al., S. Cohen etc.). The main research question is defined as whether media do not underestimate signs of football hooliganism among football fans.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 01:20