Detailed Information on Publication Record
2008
Média a fotbalové chuligánství
SMOLÍK, JosefBasic information
Original name
Média a fotbalové chuligánství
Name in Czech
Média a fotbalové chuligánství
Name (in English)
Media and football hooliganism
Authors
SMOLÍK, Josef (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Praha, Média, sport a jejich role v aktivním životným stylu (CD-ROM), p. 31-36, 6 pp. 2008
Publisher
UK FTVS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00034261
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-86317-65-6
Keywords in English
media; hooliganism
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 11/12/2008 16:24, doc. PhDr. Josef Smolík, Ph.D., MBA, LL.M., MSc.
V originále
Fotbalové chuligány lze vnímat jako sociální skupinu, která je relativně často v centru mediálního a veřejného zájmu. Příspěvek "Média a fotbalové chuligánství" se zaměří na vztah mezi fenoménem fotbalového chuligánství a médii, představí některé sociologické poznatky vyplývající z tohoto vztahu a na konkrétních příkladech popíše roli médií v této problematice. Teoretický příspěvek bude vycházet z poznatků zahraničních sociologů (S. Halla, Carnibelly a kol., S. Cohena ad.). Diskutována bude především otázka, zda média nepodněcují prvky fotbalového chuligánství mezi fotbalovými příznivci.
In English
Football fans can be classified as a social group which is relatively often in the centre of attention of media and the public. The article "Media and football hooliganism" deals with a relationship between the phenomenon of football hooliganism and media, introduces some sociological findings arising from this relationship and shows the role of media in particular cases. The theoretical part is based on the findings of foreign sociologists (S. Hall, Carnibella et al., S. Cohen etc.). The main research question is defined as whether media do not underestimate signs of football hooliganism among football fans.