D 2008

Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie

VACULOVÁ, Ivana

Basic information

Original name

Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie

Name in Czech

Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie

Name (in English)

The research of the physics education carried out using a videostudy

Authors

VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV, p. 833 – 843, 11 pp. 2008

Publisher

GAUDEAMUS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00034311

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-287-9

Keywords (in Czech)

výuka fyziky; dovednost; osvojování dovednosti; videostudie

Keywords in English

physics education; skill; skill acquirement; videostudies

Tags

Reviewed
Změněno: 5/6/2009 18:10, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje metodologii a výsledky výzkumu procesu osvojování dovedností žáků, který byl prováděn prostřednictvím videostudií, tj. výzkumu výuky založeném na analýze videozáznamu. Hlavním cílem bylo zjistit postavení úloh v tomto procesu. Videostudie probíhala na 27 hodinách fyziky k tématu skládání sil.

In English

The paper presents the metodology and results of the research of the process of the pupils skill acquirement. The research carried out using a video studies, i.e. the exploration of the teaching based on the analysis of the video records. The main aim of the research was to examine the role of the tasks in this process. The video study involved 27 physics lessons, focused on the topic of Composition of forces.