Detailed Information on Publication Record
2008
Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie
VACULOVÁ, IvanaBasic information
Original name
Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie
Name in Czech
Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie
Name (in English)
The research of the physics education carried out using a videostudy
Authors
VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV, p. 833 – 843, 11 pp. 2008
Publisher
GAUDEAMUS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00034311
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7041-287-9
Keywords (in Czech)
výuka fyziky; dovednost; osvojování dovednosti; videostudie
Keywords in English
physics education; skill; skill acquirement; videostudies
Tags
Reviewed
Změněno: 5/6/2009 18:10, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje metodologii a výsledky výzkumu procesu osvojování dovedností žáků, který byl prováděn prostřednictvím videostudií, tj. výzkumu výuky založeném na analýze videozáznamu. Hlavním cílem bylo zjistit postavení úloh v tomto procesu. Videostudie probíhala na 27 hodinách fyziky k tématu skládání sil.
In English
The paper presents the metodology and results of the research of the process of the pupils skill acquirement. The research carried out using a video studies, i.e. the exploration of the teaching based on the analysis of the video records. The main aim of the research was to examine the role of the tasks in this process. The video study involved 27 physics lessons, focused on the topic of Composition of forces.