D 2008

Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Name in Czech

Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Name (in English)

The conditions of education and teaching strategy of pupils with special needs

Authors

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV, p. 553-562, 8 pp. 2008

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026998

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-287-9

Keywords in English

school curriculum; teaching pupils with special educational needs; integration; integrational process; conditions for education; policy education.

Tags

conditions for education, integration, integrational process, policy education., school curriculum

Tags

Reviewed
Změněno: 15/8/2013 21:43, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek popisuje požadavky na podmínky vzdělávání zdravotně postižených žáků stanovené Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání a výsledek kvalitativní obsahové analýzy školních vzdělávacích programů vybraného vzorku základních škol. Prostřednictvím pojmových map poukazujeme na získaná data i rozdíly ve způsobu zpracování podmínek pro danou skupinu žáků ve školních vzdělávacích programech.

In English

The contribution describes requirements on conditions education of pupils with special need in the framework educational programme and a result of qualitative analysis of school curriculum on the chosen sample of schools. Through notional maps point on gained data and differences in fabrication technique conditions for pupils with special needs in school educational programmes.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 20/10/2024 12:00