Detailed Information on Publication Record
2008
Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaBasic information
Original name
Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name in Czech
Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
The conditions of education and teaching strategy of pupils with special needs
Authors
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV, p. 553-562, 8 pp. 2008
Publisher
Gaudeamus
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026998
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7041-287-9
Keywords in English
school curriculum; teaching pupils with special educational needs; integration; integrational process; conditions for education; policy education.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 15/8/2013 21:43, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Příspěvek popisuje požadavky na podmínky vzdělávání zdravotně postižených žáků stanovené Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání a výsledek kvalitativní obsahové analýzy školních vzdělávacích programů vybraného vzorku základních škol. Prostřednictvím pojmových map poukazujeme na získaná data i rozdíly ve způsobu zpracování podmínek pro danou skupinu žáků ve školních vzdělávacích programech.
In English
The contribution describes requirements on conditions education of pupils with special need in the framework educational programme and a result of qualitative analysis of school curriculum on the chosen sample of schools. Through notional maps point on gained data and differences in fabrication technique conditions for pupils with special needs in school educational programmes.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|