KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (The conditions of education and teaching strategy of pupils with special needs). In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 553-562, 8 pp. ISBN 978-80-7041-287-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name in Czech Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) The conditions of education and teaching strategy of pupils with special needs
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV, p. 553-562, 8 pp. 2008.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026998
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-287-9
Keywords in English school curriculum; teaching pupils with special educational needs; integration; integrational process; conditions for education; policy education.
Tags conditions for education, integration, integrational process, policy education., school curriculum
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 15/8/2013 21:43.
Abstract
Příspěvek popisuje požadavky na podmínky vzdělávání zdravotně postižených žáků stanovené Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání a výsledek kvalitativní obsahové analýzy školních vzdělávacích programů vybraného vzorku základních škol. Prostřednictvím pojmových map poukazujeme na získaná data i rozdíly ve způsobu zpracování podmínek pro danou skupinu žáků ve školních vzdělávacích programech.
Abstract (in English)
The contribution describes requirements on conditions education of pupils with special need in the framework educational programme and a result of qualitative analysis of school curriculum on the chosen sample of schools. Through notional maps point on gained data and differences in fabrication technique conditions for pupils with special needs in school educational programmes.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 00:17