Detailed Information on Publication Record
2008
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)
ZÍTKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)
Name (in English)
Lyrical text in communication with a prepubescent reader (results of a research on reception of artistic texts by children with special educational needs)
Authors
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 279-291, 13 pp. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026999
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-168-3
Keywords in English
lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 27/5/2009 14:20, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek obsahuje dílčí výsledky výzkumu recepčních schopností žáků primární školy s odlišnými dispozicemi - dyslexie, mimořádné nadání, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. Výsledky prezentuje nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté uvádí celková zjištění o zvláštnostech recepce sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami.
In English
The article presents partial results of the research of the reception abilities of primary school pupils with different conditions - dyslexia, exceptional talent, average group. It focuses on subjective experience and understanding of symbolic character in lyrical poems. The results are presented separately at first and in the end a summary of results of the three groups of pupils is given. The results of this research can offer a clue for individualized approach to pupils with special educational needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|