D 2008

Konkurenceschopnost železniční dopravy - problém ekonomický a ekologický

KVIZDA, Martin

Basic information

Original name

Konkurenceschopnost železniční dopravy - problém ekonomický a ekologický

Name (in English)

Competitiveness of Railway Transport - Economic and Environmental Problems

Authors

KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Seminář k Mezinárodnímu roku planety Země, p. 88-98, 11 pp. 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00025085

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-4748-8

Keywords in English

railway transport; competitiveness of railways; environmental impacts; intermodal competition

Tags

Reviewed
Změněno: 16/12/2008 11:07, prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku vysvětlíme přelomový vývoj v metodologii hospodářsko politických rozhodování v oblasti dopravy, vysvětlíme specifika železniční dopravy a stanovíme základní ekonomické faktory efektivity železničního provozu. Dále budeme tyto ekonomické faktory konfrontovat se základními faktory ekologickými, jež zásadně ovlivňují environmentální příznivost daného dopravního řešení.

In English

The questions to be examined in this paper are (i) development of decision making development within an area of transport, and (ii) specifics of railway transport; both with regard to environmental impacts. Than basic factors of railway transport efficiency are set and analyzed with respect to environmental costs.

Links

GA402/08/1438, research and development project
Name: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Czech Science Foundation, Competitive a advantage and competition within railway trnasport - chances and limits of economic policy