Detailed Information on Publication Record
2009
Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008)
JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR et. al.Basic information
Original name
Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008)
Name (in English)
Curriculum teaching school climate teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (20012008)
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marcela JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 72 pp. 1/09, 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00034331
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4771-6
Keywords in English
Curriculum; teaching; school climate; teacher education; educational research
Tags
Reviewed
Změněno: 16/7/2013 09:54, Dana Nesnídalová
V originále
Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) k problematice kurikula, výuky, klimatu školy a učitelského vzdělávání je systematická, vyčerpávající rešerše empirických studií, které byly v letech 2001-2008 uveřejněny v hlavních publikačních platformách pedagogického výzkumu. Jedná se o časopisy Pedagogika (2001-2008), Pedagogická orientace (2001-2008), Orbis scholae (2001-2008) a dosud vydané sborníky České asociace pedagogického výzkumu (2001-2007). V analýze se lze dočíst o problémech, s nimiž se český pedagogický výzkum v současné době potýká. Tyto problémy jsou v textu podrobněji rozebírány.
In English
This monograph presents an analysis of the findings of Czech educational research between 2001 and 2008 in the areas of curriculum, teaching, school climate and teacher education. A thorough analysis was carried out of empirical studies published in journals (Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis schlae), ERCA conference proceedings and selected other sources.
Links
LC06046, research and development project |
|