B 2009

Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008)

JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR et. al.

Basic information

Original name

Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008)

Name (in English)

Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)

Authors

JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marcela JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 72 pp. 1/09, 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00034331

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4771-6

Keywords in English

Curriculum; teaching; school climate; teacher education; educational research

Tags

Reviewed
Změněno: 16/7/2013 09:54, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) k problematice kurikula, výuky, klimatu školy a učitelského vzdělávání je systematická, vyčerpávající rešerše empirických studií, které byly v letech 2001-2008 uveřejněny v hlavních publikačních platformách pedagogického výzkumu. Jedná se o časopisy Pedagogika (2001-2008), Pedagogická orientace (2001-2008), Orbis scholae (2001-2008) a dosud vydané sborníky České asociace pedagogického výzkumu (2001-2007). V analýze se lze dočíst o problémech, s nimiž se český pedagogický výzkum v současné době potýká. Tyto problémy jsou v textu podrobněji rozebírány.

In English

This monograph presents an analysis of the findings of Czech educational research between 2001 and 2008 in the areas of curriculum, teaching, school climate and teacher education. A thorough analysis was carried out of empirical studies published in journals (Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis schlae), ERCA conference proceedings and selected other sources.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling