HORKÁ, Hana and Dáša ZOUHAROVÁ. Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů (Teaching practice as a means of evaluation of ecological/environmental teacher training). In Pedagogické praxe a oborové didaktiky. první. Brno: MSD, spol. s. r. o., 2008, p. 203-206. ISBN 978-80-7392-052-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů
Name (in English) Teaching practice as a means of evaluation of ecological/environmental teacher training
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dáša ZOUHAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Pedagogické praxe a oborové didaktiky, p. 203-206, 4 pp. 2008.
Publisher MSD, spol. s. r. o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027016
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-052-4
Keywords in English Environmental-educational competence; professional competences; ecological practice;ecological culture; environmental education
Tags ecological culture, ecological practice, environmental education, Environmental-educational competence, professional competences
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 09:58.
Abstract
Ekologicko-výchovná kompetence je úzce spojena s rozvojem profesionálních kompetencí učitelů, které se vztahují k výchovné stránce vyučování. Stať prezentuje dílčí zkušenosti z realizace volitelného předmětu Ekologická praxe, který umožňuje studentům oboru učitelství 1. stupně ZŠ ve spolupráci se školním koordinátorem environmentálního vzdělávání ověřit si vybrané metodické postupy, směřující k utváření ekologické kultury osobnosti žáků a následně je (sebe)reflektovat s účastníky praxe.
Abstract (in English)
Environmental-educational competence is closely linked to the development of professional competences of teachers that are related to the formative aspect of teaching. The paper presents experience with the implementation of the optional subject Ecological practice that enables the primary student teachers (in cooperation with school coordinators of environmental education) to test out specific methods aimed at formation of ecological culture in pupils personality and subsequently make (self)reflection with other participants in the practice.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 8/7/2024 05:28