D 2008

Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů

HORKÁ, Hana and Dáša ZOUHAROVÁ

Basic information

Original name

Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů

Name (in English)

Teaching practice as a means of evaluation of ecological/environmental teacher training

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dáša ZOUHAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Pedagogické praxe a oborové didaktiky, p. 203-206, 4 pp. 2008

Publisher

MSD, spol. s. r. o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027016

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7392-052-4

Keywords in English

Environmental-educational competence; professional competences; ecological practice;ecological culture; environmental education

Tags

Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:58, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Ekologicko-výchovná kompetence je úzce spojena s rozvojem profesionálních kompetencí učitelů, které se vztahují k výchovné stránce vyučování. Stať prezentuje dílčí zkušenosti z realizace volitelného předmětu Ekologická praxe, který umožňuje studentům oboru učitelství 1. stupně ZŠ ve spolupráci se školním koordinátorem environmentálního vzdělávání ověřit si vybrané metodické postupy, směřující k utváření ekologické kultury osobnosti žáků a následně je (sebe)reflektovat s účastníky praxe.

In English

Environmental-educational competence is closely linked to the development of professional competences of teachers that are related to the formative aspect of teaching. The paper presents experience with the implementation of the optional subject Ecological practice that enables the primary student teachers (in cooperation with school coordinators of environmental education) to test out specific methods aimed at formation of ecological culture in pupils personality and subsequently make (self)reflection with other participants in the practice.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century