Detailed Information on Publication Record
2008
Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů
HORKÁ, Hana and Dáša ZOUHAROVÁBasic information
Original name
Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů
Name (in English)
Teaching practice as a means of evaluation of ecological/environmental teacher training
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dáša ZOUHAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Pedagogické praxe a oborové didaktiky, p. 203-206, 4 pp. 2008
Publisher
MSD, spol. s. r. o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027016
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7392-052-4
Keywords in English
Environmental-educational competence; professional competences; ecological practice;ecological culture; environmental education
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:58, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Ekologicko-výchovná kompetence je úzce spojena s rozvojem profesionálních kompetencí učitelů, které se vztahují k výchovné stránce vyučování. Stať prezentuje dílčí zkušenosti z realizace volitelného předmětu Ekologická praxe, který umožňuje studentům oboru učitelství 1. stupně ZŠ ve spolupráci se školním koordinátorem environmentálního vzdělávání ověřit si vybrané metodické postupy, směřující k utváření ekologické kultury osobnosti žáků a následně je (sebe)reflektovat s účastníky praxe.
In English
Environmental-educational competence is closely linked to the development of professional competences of teachers that are related to the formative aspect of teaching. The paper presents experience with the implementation of the optional subject Ecological practice that enables the primary student teachers (in cooperation with school coordinators of environmental education) to test out specific methods aimed at formation of ecological culture in pupils personality and subsequently make (self)reflection with other participants in the practice.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|