KRÁTKÁ, Jana and Stanislav STŘELEC. Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel (Form teacher as a factor of integration and coordination). In Pedagogický výzkum jako podpora současné školy. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 729-736. ISBN 978-80-7041-287-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel
Name in Czech Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel
Name (in English) Form teacher as a factor of integration and coordination
Authors KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Stanislav STŘELEC (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora současné školy, p. 729-736, 8 pp. 2008.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027021
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-287-9
Keywords in English form teacher;school adviser; parents of pupils; activities of form teacher; research group; elaboration and data analysis
Tags activities of form teacher, elaboration and data analysis, form teacher, parents of pupils, research group, school adviser
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Changed: 17/12/2008 13:03.
Abstract
Příspěvek shrnuje výsledky dotazníkového výzkumného šetření zaměřeného na témata (problémy), které řeší třídní učitelé nejčastěji s ostatními vyučujícími školy, s výchovnými poradci a s rodiči žáků. Východiskem našeho odborného zájmu je typologický nástin výchovných jevů a frekvence jejich výskytu při činnostech třídního učitele.
Abstract (in English)
This paper sums up the results of research aimed at the educational problems on which form teachers cooperate with pupils parents, collegues and with school advisers. Having analysed the results acquired in a questionnaire we can conclude on which educational activities form teachers most frequently cooperate with these subjects.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 29/7/2024 18:28