D
2008
Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel
KRÁTKÁ, Jana and Stanislav STŘELEC
Basic information
Original name
Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel
Name in Czech
Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel
Name (in English)
Form teacher as a factor of integration and coordination
Authors
KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Stanislav STŘELEC (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora současné školy, p. 729-736, 8 pp. 2008
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027021
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
form teacher;school adviser; parents of pupils; activities of form teacher; research group; elaboration and data analysis
V originále
Příspěvek shrnuje výsledky dotazníkového výzkumného šetření zaměřeného na témata (problémy), které řeší třídní učitelé nejčastěji s ostatními vyučujícími školy, s výchovnými poradci a s rodiči žáků. Východiskem našeho odborného zájmu je typologický nástin výchovných jevů a frekvence jejich výskytu při činnostech třídního učitele.
In English
This paper sums up the results of research aimed at the educational problems on which form teachers cooperate with pupils parents, collegues and with school advisers. Having analysed the results acquired in a questionnaire we can conclude on which educational activities form teachers most frequently cooperate with these subjects.
Links
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
|
Displayed: 11/11/2024 04:37