D 2008

Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel

KRÁTKÁ, Jana and Stanislav STŘELEC

Basic information

Original name

Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel

Name in Czech

Třídní učitel jako integrující, koordinující a kooperující výchovný činitel

Name (in English)

Form teacher as a factor of integration and coordination

Authors

KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Stanislav STŘELEC (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Pedagogický výzkum jako podpora současné školy, p. 729-736, 8 pp. 2008

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027021

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-287-9

Keywords in English

form teacher;school adviser; parents of pupils; activities of form teacher; research group; elaboration and data analysis

Tags

Reviewed
Změněno: 17/12/2008 13:03, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek shrnuje výsledky dotazníkového výzkumného šetření zaměřeného na témata (problémy), které řeší třídní učitelé nejčastěji s ostatními vyučujícími školy, s výchovnými poradci a s rodiči žáků. Východiskem našeho odborného zájmu je typologický nástin výchovných jevů a frekvence jejich výskytu při činnostech třídního učitele.

In English

This paper sums up the results of research aimed at the educational problems on which form teachers cooperate with pupils parents, collegues and with school advisers. Having analysed the results acquired in a questionnaire we can conclude on which educational activities form teachers most frequently cooperate with these subjects.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century