HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU. In Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání. první. Ostrava: Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2008, s. 85- 91, 6 s. ISBN 978-80-7368-615-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU
Název anglicky Professional Autonomy and the Teachers Preparation
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Ostrava, Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání, od s. 85- 91, 6 s. 2008.
Nakladatel Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00034345
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7368-615-4
Klíčová slova anglicky professional autonomy; professionalisation; professional competence; reflective methods; activities in teaching; creator; organizor; evaluator; innovator of the curriculum
Štítky activities in teaching, creator, evaluator, innovator of the curriculum, organizor, professional autonomy, professional competence, professionalisation, reflective methods
Změnil Změnila: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Změněno: 15. 8. 2013 21:40.
Anotace
Profesní autonomie učitele jako důležitá profesní kompetence se stává nezbytnou podmínkou pro realizaci změn ve škole. Její rozvoj je záležitostí profesionalizace učitelů, tedy i koncepce přípravného vzdělávání. Pro ilustraci uvádíme stěžejní činnosti, v nichž si studenti osvojují základy pedagogických kompetencí v rámci výuky na PdF MU. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji jednotlivých úrovní profesní autonomie, tzn. příležitostem, při nichž je student připravován na rozhodování o cílech a obsahu školního kurikula; o zdrojích potřebných pro realizaci školního kurikula; o plánování učební zkušenosti pro skupiny žáků a jednotlivé žáky a o hodnocení kurikula. Respektujeme, že růst profesní autonomie učitelů souvisí s kompetencí sebereflexe a teoretické reflexe praktických zkušeností.
Anotace anglicky
Professional autonomy of a teacher as an important professional competence becomes an essential condition for implementation of school transformation. Its development is closely related to professionalisation of teachers and thus also to the conception of teacher training. To illustrate we mention the key activities through which students acquire the basics of teachers competences in their training at the Faculty of Education MU. We focus on the development of individual levels of professional autonomy, i.e. the opportunities in which students are trained for decision making about the aims and content of the school curriculum; about the sources necessary for implementation of the school curriculum; about planning learning experience for groups of pupils and individual pupils and about curriculum evaluation. We respect the fact that the growth of professional autonomy of teachers is associated with the competence of selfreflection and theoretical reflection of practical experience.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 19:17