Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{799839, author = {Horká, Hana and Kratochvílová, Jana}, address = {Ostrava}, booktitle = {Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání}, edition = {první}, keywords = {professional autonomy; professionalisation; professional competence; reflective methods; activities in teaching; creator; organizor; evaluator; innovator of the curriculum}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7368-615-4}, pages = {85- 91}, publisher = {Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta}, title = {NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 799839 AU - Horká, Hana - Kratochvílová, Jana PY - 2008 TI - NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU PB - Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta CY - Ostrava SN - 9788073686154 KW - professional autonomy KW - professionalisation KW - professional competence KW - reflective methods KW - activities in teaching KW - creator KW - organizor KW - evaluator KW - innovator of the curriculum N2 - Profesní autonomie učitele jako důležitá profesní kompetence se stává nezbytnou podmínkou pro realizaci změn ve škole. Její rozvoj je záležitostí profesionalizace učitelů, tedy i koncepce přípravného vzdělávání. Pro ilustraci uvádíme stěžejní činnosti, v nichž si studenti osvojují základy pedagogických kompetencí v rámci výuky na PdF MU. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji jednotlivých úrovní profesní autonomie, tzn. příležitostem, při nichž je student připravován na rozhodování o cílech a obsahu školního kurikula; o zdrojích potřebných pro realizaci školního kurikula; o plánování učební zkušenosti pro skupiny žáků a jednotlivé žáky a o hodnocení kurikula. Respektujeme, že růst profesní autonomie učitelů souvisí s kompetencí sebereflexe a teoretické reflexe praktických zkušeností. ER -
HORKÁ, Hana and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU (Professional Autonomy and the Teachers Preparation). In \textit{Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání}. první. Ostrava: Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2008, p.~85- 91, 6 pp. ISBN~978-80-7368-615-4.
|