KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních kompetencí (Music classes and their possible role in development of communication competences of children with specific learning difficulties). In Klenková, Vítková. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 61-64, 143 pp. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních kompetencí
Name (in English) Music classes and their possible role in development of communication competences of children with specific learning difficulties
Authors KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 61-64, 143 pp. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00051074
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords (in Czech) komunikace,dechová opora, hlasový projev, tvrdý hlasový začátek, frázování
Keywords in English communication skills;spoken word; articulation; breathing support; word intonation; unnatural tessitura
Tags articulation, breathing support, communication skills, spoken word, unnatural tessitura, word intonation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Blanka Knopová, CSc., učo 1373. Changed: 29/3/2012 09:40.
Abstract
Výsledky průzkumného šetření v rámci řešení výzkumného záměru v oblasti komunikativních dovedností u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Formulované závěry poukazují na aktuální stav ve školách a naznačují možnosti a prostředky z oblasti hudebního vzdělávání, které mohou učitelé při práci využít.
Abstract (in English)
The paper embodies results of the research carried out as a part of the research project in the field of the communicative competences of children with special eductionl needs. Conclusions point to the current situation at schools and indicate possibilities and means from the area of music education whith teachers can use.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 15:18