D 2008

Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních kompetencí

KNOPOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních kompetencí

Name (in English)

Music classes and their possible role in development of communication competences of children with specific learning difficulties

Authors

KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 61-64, 143 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00051074

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords (in Czech)

komunikace,dechová opora, hlasový projev, tvrdý hlasový začátek, frázování

Keywords in English

communication skills;spoken word; articulation; breathing support; word intonation; unnatural tessitura

Tags

Reviewed
Změněno: 29/3/2012 09:40, PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Abstract

V originále

Výsledky průzkumného šetření v rámci řešení výzkumného záměru v oblasti komunikativních dovedností u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Formulované závěry poukazují na aktuální stav ve školách a naznačují možnosti a prostředky z oblasti hudebního vzdělávání, které mohou učitelé při práci využít.

In English

The paper embodies results of the research carried out as a part of the research project in the field of the communicative competences of children with special eductionl needs. Conclusions point to the current situation at schools and indicate possibilities and means from the area of music education whith teachers can use.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education