BAJD, Barbara and Helena JEDLIČKOVÁ. DIVERSITY AND CLASSIFICATION PRODUCTS OF NATURE IN THE EDUCATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS. In EFFECTIVENESS AND OPTIMALISATION OF TEACHER TRAINING. 1st ed. Praha: Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství., 2008, p. 49-56. ISBN 978-80-7399-459-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DIVERSITY AND CLASSIFICATION PRODUCTS OF NATURE IN THE EDUCATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS.
Name in Czech DIVERZITA A KLASIFIKACE PŘÍRODNIN VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ PRO PRIMÁRNÍ ŠKOLU.Sonda biologických a geologických znalostí absolventů středních škol na PdF Univerzity v Lublani a PdF v Brně pro teorii a praxi profesionálního vzdělávání učitelů dle Bílé knih
Authors BAJD, Barbara (705 Slovenia) and Helena JEDLIČKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, EFFECTIVENESS AND OPTIMALISATION OF TEACHER TRAINING, p. 49-56, 8 pp. 2008.
Publisher Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00051075
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7399-459-4
Keywords in English Action research at European universities. Knowledge base of teaching. Professional knowledge
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 10/4/2012 17:04.
Abstract
Study of biological and geological knowledge base of secondary school graduates at the Department of Biology of the Faculty of Education, University of Ljubljana Slovenia and at the Department of Biology of the Faculty of Education, Masaryk University Brno CZ, according to the White Book EU and ERASMUS, witch emphasize the professionalization of the teachers preparation.
Abstract (in Czech)
Prezentace dílčích výsledků srovnávacího výzkumu o úrovni znalostí biologické a geologické oblasti učiva absolventů středních škol, nastupujících do prvních ročníků na PdF v Lublani Slovinsko a na PdF MU v Brně ČR. Výzkum prekonceptů znalostní báze studentů učitelství pro primární vzdělávání, získaných na základě dotazníkového šetření, umožňuje realizaci inovací v přípravě učitelů dle Bílé knihy EU a rozvoj spolupráce v programu ERASMUS.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 23/6/2024 21:37