GRENAROVÁ, Renée. Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu (The Initial Stage of Teaching Russian in Classes with Pupils with Impaired Communication Abilities - Reserch Results). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 197-210. Pd-27/08-02/58. ISBN 978-80-210-4708-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu
Name in Czech Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu
Name (in English) The Initial Stage of Teaching Russian in Classes with Pupils with Impaired Communication Abilities - Reserch Results
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 197-210, 14 pp. Pd-27/08-02/58, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027057
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4708-2
Keywords (in Czech) vyučování cizího jazyka; počáteční vyučování ruštině; 2. stupeň základní školy; Rámcový vzdělávací program; komunikační obtíže; výzkum region Jižní Morava
Keywords in English teaching foreign language; the initial stage of teaching russian; secondary school; communication ability disturbance; Framework Educational Programme for Primary Education; communication competences; research in the region of South Moravia
Tags communication ability disturbance, communication competences, princips, school educational programme, secondary school, teaching foreign language
Tags International impact
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 28/3/2013 22:32.
Abstract
Kapitola prezentuje výsledky výzkumu Vyučování ruštině u žáků s narušenou komunikační schopností na 2. stupni základní školy. Věnuje se obtížím v počáteční etapě výuky ruskému jazyku. Studie sleduje specifické zvláštnosti této významné etapy, zdůrazňuje komunikativní přístup v rámci osvojování specifik zvukového systému ruštiny.
Abstract (in English)
The chapter represents research results on Teaching Russian of pupils with communication competency disturbance at primary school. The paper focuses the initial stage of teaching Russian. This study points out the specificity of important stage, emphasizes the necessity of the communicative approach in teaching the peculiarities of the Russian sound systém.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/5/2024 16:11