C 2008

Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu

Name in Czech

Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu

Name (in English)

The Initial Stage of Teaching Russian in Classes with Pupils with Impaired Communication Abilities - Reserch Results

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 197-210, 14 pp. Pd-27/08-02/58, 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027057

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4708-2

Keywords (in Czech)

vyučování cizího jazyka; počáteční vyučování ruštině; 2. stupeň základní školy; Rámcový vzdělávací program; komunikační obtíže; výzkum region Jižní Morava

Keywords in English

teaching foreign language; the initial stage of teaching russian; secondary school; communication ability disturbance; Framework Educational Programme for Primary Education; communication competences; research in the region of South Moravia

Tags

International impact
Změněno: 28/3/2013 22:32, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola prezentuje výsledky výzkumu Vyučování ruštině u žáků s narušenou komunikační schopností na 2. stupni základní školy. Věnuje se obtížím v počáteční etapě výuky ruskému jazyku. Studie sleduje specifické zvláštnosti této významné etapy, zdůrazňuje komunikativní přístup v rámci osvojování specifik zvukového systému ruštiny.

In English

The chapter represents research results on Teaching Russian of pupils with communication competency disturbance at primary school. The paper focuses the initial stage of teaching Russian. This study points out the specificity of important stage, emphasizes the necessity of the communicative approach in teaching the peculiarities of the Russian sound systém.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education