Detailed Information on Publication Record
2008
Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu
Name in Czech
Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu
Name (in English)
The Initial Stage of Teaching Russian in Classes with Pupils with Impaired Communication Abilities - Reserch Results
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 197-210, 14 pp. Pd-27/08-02/58, 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027057
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4708-2
Keywords (in Czech)
vyučování cizího jazyka; počáteční vyučování ruštině; 2. stupeň základní školy; Rámcový vzdělávací program; komunikační obtíže; výzkum region Jižní Morava
Keywords in English
teaching foreign language; the initial stage of teaching russian; secondary school; communication ability disturbance; Framework Educational Programme for Primary Education; communication competences; research in the region of South Moravia
Tags
Tags
International impact
Změněno: 28/3/2013 22:32, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Kapitola prezentuje výsledky výzkumu Vyučování ruštině u žáků s narušenou komunikační schopností na 2. stupni základní školy. Věnuje se obtížím v počáteční etapě výuky ruskému jazyku. Studie sleduje specifické zvláštnosti této významné etapy, zdůrazňuje komunikativní přístup v rámci osvojování specifik zvukového systému ruštiny.
In English
The chapter represents research results on Teaching Russian of pupils with communication competency disturbance at primary school. The paper focuses the initial stage of teaching Russian. This study points out the specificity of important stage, emphasizes the necessity of the communicative approach in teaching the peculiarities of the Russian sound systém.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|