MAŇÁK, Josef. Učitel a kurikulum. In FRANIOK, Petr a Dana (eds). KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: MU. s. 29-36. ISBN 978-80-210-4752-5. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel a kurikulum
Název česky Učitel a kurikulum
Název anglicky Teacher and curriculum
Autoři MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Učitel a žák v současné škole, od s. 29-36, 8 s. 2008.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027062
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4752-5
Klíčová slova anglicky knowledge expansion; teachers functions; subject matter transformation; creative teaching
Štítky creative teaching, knowledge expansion, subject matter transformation, teachers functions
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., učo 913. Změněno: 21. 12. 2008 08:20.
Anotace
Pro moderní společnost je charakteristický prudký nárůst informací, který se promítá i do vzdělávání ve škole. V systémovém pojetí výuky je učitel jejím aktivním prvkem nejen ve vztahu k žákovi, ale zejména též ke kurikulu (učivu). Podle dřívějších, direktivních osnov učitel učivo jen metodicky upravoval, nyní musí být připraven také rozhodovat o jeho výběru, redukci a tvořivé transformaci. To je nová funkce, kterou učitel plní, ale není pro ni dosud dobře připraven.
Anotace anglicky
The characteristic feature of the modern society is the intense grow of information, which influences also the education in the school. In the systematic conception of the instruction is the teacher her active element not only in the relation to the pupil, but above all in relation to the curriculum. According to the former, directive school programmes the teacher only methodical adjusted the curriculum, now he must be prepared to deside about his selection, reduction and creative transformation. This is a new teachers function, but he is not for this function good prepared.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 14:18