J 2007

Moje cesta k pedagogickým znalostem

ŠVEC, Vlastimil

Basic information

Original name

Moje cesta k pedagogickým znalostem

Name in Czech

Moje cesta k pedagogickým znalostem

Name (in English)

My way to pedagogical knowledge

Authors

ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogická orientace, 2007, 1211-4669

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00025110

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

implicit pedagogical knowledge; pedagogical condition; pedagogical knowledge; pedagogical skills; professional skills; research of pedagogical skills and knowledge; students conception (theory) of teaching; skills

Tags

Reviewed
Změněno: 21/12/2008 08:46, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.

Abstract

V originále

Autor reflektuje důležité mezníky své cesty k pedagogickým znalostem. Na jejím začátku bylo zkoumání studentova a učitelova pojetí výuky a utváření profesních dovedností studentů, které vyústilo do výzkumu pedagogických dovedností a implicitních pedagogických znalostí. V současné době autor výzkumně rozpracovává (se svými spolupracovníky) problematiku rozvíjení pedagogické kondice budoucích učitelů a sociálních pedagogů. Většina autorových výzkumů i publikovaných studií byla spojena s řešením grantových projektů. V nich spolupracoval s kolegy z různých pracovišť a svými doktorandy.

In English

The author reflects on important landmarks on his road to pedagogical knowledge. At its the beginning there was a research of students and teachers conception (theory) of teaching and developing professional skills of students which led to the research of pedagogical skills and implicit pedagogical knowledge. At present, in his research the author (with his fellow workers) deals with the problems of developing pedagogical condition of future teachers and social pedagogues. The majority of authors research and published studies has been connected with solving grant projects. In these projects the author cooperated with his colleagues form a number of universities and institutions and with his PhD students.

Links

GA406/06/1571, research and development project
Name: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele