Detailed Information on Publication Record
2007
Moje cesta k pedagogickým znalostem
ŠVEC, VlastimilBasic information
Original name
Moje cesta k pedagogickým znalostem
Name in Czech
Moje cesta k pedagogickým znalostem
Name (in English)
My way to pedagogical knowledge
Authors
ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Pedagogická orientace, 2007, 1211-4669
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00025110
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
implicit pedagogical knowledge; pedagogical condition; pedagogical knowledge; pedagogical skills; professional skills; research of pedagogical skills and knowledge; students conception (theory) of teaching; skills
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 21/12/2008 08:46, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
V originále
Autor reflektuje důležité mezníky své cesty k pedagogickým znalostem. Na jejím začátku bylo zkoumání studentova a učitelova pojetí výuky a utváření profesních dovedností studentů, které vyústilo do výzkumu pedagogických dovedností a implicitních pedagogických znalostí. V současné době autor výzkumně rozpracovává (se svými spolupracovníky) problematiku rozvíjení pedagogické kondice budoucích učitelů a sociálních pedagogů. Většina autorových výzkumů i publikovaných studií byla spojena s řešením grantových projektů. V nich spolupracoval s kolegy z různých pracovišť a svými doktorandy.
In English
The author reflects on important landmarks on his road to pedagogical knowledge. At its the beginning there was a research of students and teachers conception (theory) of teaching and developing professional skills of students which led to the research of pedagogical skills and implicit pedagogical knowledge. At present, in his research the author (with his fellow workers) deals with the problems of developing pedagogical condition of future teachers and social pedagogues. The majority of authors research and published studies has been connected with solving grant projects. In these projects the author cooperated with his colleagues form a number of universities and institutions and with his PhD students.
Links
GA406/06/1571, research and development project |
|