ŠVEC, Vlastimil. Moje cesta k pedagogickým znalostem (My way to pedagogical knowledge). Pedagogická orientace. 2007, vol. 17, No 4, p. 43-60. ISSN 1211-4669.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Moje cesta k pedagogickým znalostem
Name in Czech Moje cesta k pedagogickým znalostem
Name (in English) My way to pedagogical knowledge
Authors ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Pedagogická orientace, 2007, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00025110
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English implicit pedagogical knowledge; pedagogical condition; pedagogical knowledge; pedagogical skills; professional skills; research of pedagogical skills and knowledge; students conception (theory) of teaching; skills
Tags implicit pedagogical knowledge, pedagogical condition, pedagogical knowledge, pedagogical skills, professional skills, skills
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc., učo 190. Changed: 21/12/2008 08:46.
Abstract
Autor reflektuje důležité mezníky své cesty k pedagogickým znalostem. Na jejím začátku bylo zkoumání studentova a učitelova pojetí výuky a utváření profesních dovedností studentů, které vyústilo do výzkumu pedagogických dovedností a implicitních pedagogických znalostí. V současné době autor výzkumně rozpracovává (se svými spolupracovníky) problematiku rozvíjení pedagogické kondice budoucích učitelů a sociálních pedagogů. Většina autorových výzkumů i publikovaných studií byla spojena s řešením grantových projektů. V nich spolupracoval s kolegy z různých pracovišť a svými doktorandy.
Abstract (in English)
The author reflects on important landmarks on his road to pedagogical knowledge. At its the beginning there was a research of students and teachers conception (theory) of teaching and developing professional skills of students which led to the research of pedagogical skills and implicit pedagogical knowledge. At present, in his research the author (with his fellow workers) deals with the problems of developing pedagogical condition of future teachers and social pedagogues. The majority of authors research and published studies has been connected with solving grant projects. In these projects the author cooperated with his colleagues form a number of universities and institutions and with his PhD students.
Links
GA406/06/1571, research and development projectName: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele
PrintDisplayed: 22/5/2024 08:41