J 2008

Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu

ŠVEC, Vlastimil

Basic information

Original name

Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu

Name in Czech

Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu

Name (in English)

Knowledge sharing in interdisciplinary social-healt team

Authors

ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00025111

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

analysis of team members journals; qualitative-research based hypotheses; utterance coding; qualitative research; semi-structured interviews; sharing experience; triangulation of methods; participative observation

Tags

Reviewed
Změněno: 21/12/2008 08:52, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.

Abstract

V originále

Tématem empirické studie je dosud opomíjený fenomén v pedagogických vědách: sdílení znalostí v týmu. Autor se pokusil přiblížit tento fenomén na základě kvalitativního výzkumu sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu, který pečuje o seniory. Po teoretickém ukotvení tématu vymezuje cíl a výzkumné problémy. Popisuje triangulaci zvolených výzkumných metod (polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, analýza deníků členů týmu). Získaný materiál ve formě textů byl analyzován. Dílčí výsledky autor integruje v závěru studie a zároveň formuluje hypotézy pro další fázi výzkumu.

In English

The article aims at a phenomenon that lies outside the usual scope of educational research: sharing knowledge within a team. The author presents the phenomenon on the basis of qualitative research of sharing knowledge within a social/medical team that focuses on elderly citizens. Theoretical background of the topic is established, and aim and research questions are formulated. Research-method triangulation is described (semi-structured interviews, participative observation, analysis of team members journals). The accumulated data were analyse. Towards the end of the paper, partial results are integrated and hypotheses for further phases of the research are formulated.

Links

GA406/06/1571, research and development project
Name: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele