Detailed Information on Publication Record
2008
Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu
ŠVEC, VlastimilBasic information
Original name
Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu
Name in Czech
Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu
Name (in English)
Knowledge sharing in interdisciplinary social-healt team
Authors
ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00025111
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
analysis of team members journals; qualitative-research based hypotheses; utterance coding; qualitative research; semi-structured interviews; sharing experience; triangulation of methods; participative observation
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 21/12/2008 08:52, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
V originále
Tématem empirické studie je dosud opomíjený fenomén v pedagogických vědách: sdílení znalostí v týmu. Autor se pokusil přiblížit tento fenomén na základě kvalitativního výzkumu sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu, který pečuje o seniory. Po teoretickém ukotvení tématu vymezuje cíl a výzkumné problémy. Popisuje triangulaci zvolených výzkumných metod (polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, analýza deníků členů týmu). Získaný materiál ve formě textů byl analyzován. Dílčí výsledky autor integruje v závěru studie a zároveň formuluje hypotézy pro další fázi výzkumu.
In English
The article aims at a phenomenon that lies outside the usual scope of educational research: sharing knowledge within a team. The author presents the phenomenon on the basis of qualitative research of sharing knowledge within a social/medical team that focuses on elderly citizens. Theoretical background of the topic is established, and aim and research questions are formulated. Research-method triangulation is described (semi-structured interviews, participative observation, analysis of team members journals). The accumulated data were analyse. Towards the end of the paper, partial results are integrated and hypotheses for further phases of the research are formulated.
Links
GA406/06/1571, research and development project |
|