ŠVEC, Vlastimil. Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu (Knowledge sharing in interdisciplinary social-healt team). Pedagogická orientace. 2008, vol. 18, No 4, p. 30-46. ISSN 1211-4669.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu
Name in Czech Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu
Name (in English) Knowledge sharing in interdisciplinary social-healt team
Authors ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00025111
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English analysis of team members journals; qualitative-research based hypotheses; utterance coding; qualitative research; semi-structured interviews; sharing experience; triangulation of methods; participative observation
Tags participative observation, qualitative research, qualitative-research based hypotheses, semi-structured interviews, sharing experience, triangulation of methods, utterance coding
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc., učo 190. Changed: 21/12/2008 08:52.
Abstract
Tématem empirické studie je dosud opomíjený fenomén v pedagogických vědách: sdílení znalostí v týmu. Autor se pokusil přiblížit tento fenomén na základě kvalitativního výzkumu sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu, který pečuje o seniory. Po teoretickém ukotvení tématu vymezuje cíl a výzkumné problémy. Popisuje triangulaci zvolených výzkumných metod (polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, analýza deníků členů týmu). Získaný materiál ve formě textů byl analyzován. Dílčí výsledky autor integruje v závěru studie a zároveň formuluje hypotézy pro další fázi výzkumu.
Abstract (in English)
The article aims at a phenomenon that lies outside the usual scope of educational research: sharing knowledge within a team. The author presents the phenomenon on the basis of qualitative research of sharing knowledge within a social/medical team that focuses on elderly citizens. Theoretical background of the topic is established, and aim and research questions are formulated. Research-method triangulation is described (semi-structured interviews, participative observation, analysis of team members journals). The accumulated data were analyse. Towards the end of the paper, partial results are integrated and hypotheses for further phases of the research are formulated.
Links
GA406/06/1571, research and development projectName: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele
PrintDisplayed: 22/5/2024 20:18