D 2008

Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně

NĚMEC, Jiří and Klára JELÍNKOVÁ

Basic information

Original name

Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně

Name in Czech

Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně

Name (in English)

Preparation classes seen from the primary school teachers perspective

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Klára JELÍNKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Svatoš, T.; Doležalová, J. Pedagogocký výzkum jako podpora proměny současné školy, p. 584-598, 14 pp. 2008

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027064

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-287-9

Keywords in English

Teachers assistants; quality research; Romani pupil; socially handicapped groups.
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek seznamuje s výsledky z jedné kvalitativně orientované výzkumné sondy, kterou jsme realizovali s učiteli prvního stupně. Naším výzkumným cílem bylo zjistit, jak hodnotí význam (smysl) přípravných tříd pedagogové, kteří pracují s dětmi, jež absolvovaly přípravný ročník a mají možnost srovnání s těmi, které nastoupily přímo do první třídy ZŠ. Vzhledem k největšímu zastoupení romských žáků se ve výkladu zaměříme na specifika této cílové skupiny.

In English

The article deals with the results of a quality oriented research that was realized with the primary schools teachers. The aim of the research was to learn about the feedback provided by the teachers working with the children who participated in the preparation classes compared with those who started the primary school directly without the preparation classes. As the majority of classes is formed by Romany pupils, the core of the research is focused on the distinctive features of the target group.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling