NĚMEC, Jiří and Klára JELÍNKOVÁ. Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně (Preparation classes seen from the primary school teachers perspective). In Svatoš, T.; Doležalová, J. Pedagogocký výzkum jako podpora proměny současné školy. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 584-598, 14 pp. ISBN 978-80-7041-287-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně
Name in Czech Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně
Name (in English) Preparation classes seen from the primary school teachers perspective
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Klára JELÍNKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Svatoš, T.; Doležalová, J. Pedagogocký výzkum jako podpora proměny současné školy, p. 584-598, 14 pp. 2008.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027064
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-287-9
Keywords in English Teachers assistants; quality research; Romani pupil; socially handicapped groups.
Tags quality research, Romani pupil, socially handicapped groups., Teachers assistants
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 24/6/2009 16:25.
Abstract
Příspěvek seznamuje s výsledky z jedné kvalitativně orientované výzkumné sondy, kterou jsme realizovali s učiteli prvního stupně. Naším výzkumným cílem bylo zjistit, jak hodnotí význam (smysl) přípravných tříd pedagogové, kteří pracují s dětmi, jež absolvovaly přípravný ročník a mají možnost srovnání s těmi, které nastoupily přímo do první třídy ZŠ. Vzhledem k největšímu zastoupení romských žáků se ve výkladu zaměříme na specifika této cílové skupiny.
Abstract (in English)
The article deals with the results of a quality oriented research that was realized with the primary schools teachers. The aim of the research was to learn about the feedback provided by the teachers working with the children who participated in the preparation classes compared with those who started the primary school directly without the preparation classes. As the majority of classes is formed by Romany pupils, the core of the research is focused on the distinctive features of the target group.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 2/6/2024 21:56